W tym zadaniu trzeba ułożyć układy równań i je rozwiązać:

Sprawdzian testowy z matematyki składał się z 50 pytań.Za każdą prawidłową odpowiedź uczeń otrzymywał 3 punkty, zaś za każdą odpowieź błędną tracił 1 punkt.Na ile pytań uczeń odpowiedział poprawnie,skoro ze sprawdzianu otrzymał 78 punktów ?

Bardzo proszę o rozwiązanie :)

2

Odpowiedzi

2009-09-30T20:18:16+02:00
Jeżeli uczeń odpowiedział na wszystkie pytania to:
Dane:
3pkt- za poprawna odp
-1-3pkt=-4pkt -za błędną (ponieważ tracił jeden pkt za udzielenie złej odpowiedzi a zarazem 3 pkt że nie była prawidłowa)
50x3=150pkt -maksymalna liczba pkt do zdobycia
78-zdobyte punkty
150-78=72- stracone punkty za błędne odpowiedzi

Obliczenia:
150-78=72
72:4=18- ilość zadań z błędnymi odpowiedziami
50-18=32
Odp: uczeń odpowiedział poprawnie na 32 pytania.
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T20:23:24+02:00
X ilość dobrych odp
y ilość złych odp

x+y=50
3x-1y=78

y=50-x
3x=78+ 50-x

4x=128/:4
x=32

x ilość dobrych odp 32
y ilość złych odp 50-32=18

5 5 5