Odpowiedzi

2010-01-21T18:21:09+01:00
Nazwa konkursu nawiązuje do biblijnej opowieści o wieży Babel (Księga Rodzaju 11, 1-9). Dawniej wszyscy ludzie mówili jednym językiem. Pewnego razu zdecydowali, że zbudują wieżę, która sięgałaby do nieba. Wtedy Bóg postanowił ukarać ich pychę. "Pomieszał ich języki, aby jeden nie mógł zrozumieć drugiego" i budowa nigdy nie została ukończona, a ludzie rozproszyli się po całej Ziemi i do dziś mówią różnymi językami. Dzięki temu mogła powstać nauka zwana lingwistyką, czyli językoznawstwem.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T18:22:20+01:00
Wieża Babel termin pochodzący z Biblii,wznoszącego się w kompleksie świątynnym Esagila w starożytnym Babilonie W trakcie jej budowy miał nastąpić cud pomieszania języków .
1 5 1