Odpowiedzi

2010-01-21T18:31:54+01:00
Promień jest równy wysokości i wynosi 12cm.
Długość tworzącej to 12√2cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T18:44:41+01:00
H=12 podstawa
l-tworzaca
R-promien(cały) R=r1+r2
r1 obliczamy z tg45=1
1=h/r1
r1=12
Rc=r1+r2 przy czym r2 jest takie samo jak r1 poniewaz h dzieli stozek na polowy
Rc=12+12=24 cm
l mozemy obliczyc z twierdzenia pitagorasa
l(kwadrat)=r1(kwadrat)+h(kwadrat)
l(kwadrat)=144+144
l(kwadrat)=288 | spierwiastkować to
l=12pierwiastek z 2