Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:43:35+01:00
A nie lepiej tak? :

Skoro wapń ma 40u, to 40 g to 1 mol tego pierwiastka

a skoro 40g to 1 mol, to atomów jest tam 6,02 * 10²³

I po krzyku :)
2010-01-21T20:33:50+01:00
Ms=40g
M=40g/mol
n=ms/M=40g/(40g/mol)=1 mol
liczba avogadra=6,02*10²³(liczba cząsteczek/atomów w jednym molu)
6,02*10²³*1=6,02*10²³
2010-01-21T23:17:39+01:00
Ms=40g
M Ca=40g
40g=1mol
czyli chodzi o jednego mola, tj. 6,02*10^23 at., cz. lub j. ;]