Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T18:39:03+01:00
Synteza- A+B=AB SIARKA + TLEN= TLENEK SIARKI
Analiza-AB=A+B TLENEK WODORU+TLEN + WODÓR
Spalanie-MAGNEZ+TLEN=TLENEK MAGNEZU
Utlenianie-TLENEK RTĘCI= TLEN+RTĘĆ
2010-01-21T18:42:07+01:00
SYNTEZA:(z kilku substratów powstaje jeden produkt)
Wodór + pierwiastek (np. sód) ---> wodorek (tego pierwiastka) sodu

ANALIZA:(z jednego substratu powstaje kilka produktów)
Tlenek sodu--> tlen + sód

UTLENIANIE: (łączenie się tlenu z pierwiastkami chemicznymi)
Tlen +sód-->tlenek sodu

SPALANIE: (gwałtowne utlenianie przebiegające z wydzielaniem ciepła i światła)
Tlen + magnez -->tlenek magnezu
1 4 1