Odpowiedzi

2010-01-21T18:34:54+01:00
Pasożytnictwo lęgowe- zjawisko składania jaj przez niektóre gatunki ptaków w gniazdach.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T18:35:07+01:00
Pasożytnictwo lęgowe, zjawisko składania jaj przez niektóre gatunki ptaków (należące do różnych grup systematycznych) do gniazd innych gatunków, gdzie jaja są wysiadywane, a pochodzące z nich pisklęta wykarmiane przez "przybranych rodziców".
Do najbardziej znanych pasożytów lęgowych należą: ok. 50 gatunków z rodziny kukułek, jeden gatunek z rodziny kaczkowatych, prawie wszystkie miodowody, kilkanaście gatunków starzyków z rodziny kacyków, a także wdówki.

Większość pasożytów lęgowych składa jaja w gniazdach gatunków tej samej rodziny, natomiast u kukułek występuje daleko idąca specjalizacja tego typu zachowania.
4 4 4
2010-01-21T18:37:17+01:00
Pasożytnictwo lęgowe polega na skladaniu jaj przez ptaki do gniazd innych ptaków tak jakby podrzucają swoje jaja na opiekę innym ptakom. Wtedy w gniezdzie w którym są sąkarmiono przez "przybranych rodziców" Może to być np. kukulka mam nadzieję że pomoglem.
3 3 3