1) Pokarm w procesie fotosyntezy jest wytwarzany:

a) z substancji nieorganicznych
b) z tlenu i glukozy
c) ze związków zawierających dużo energii chemicznej
d) ze światła

2) drewna budowlanego dostarczają prawie wszystkie gatunki roślin należących do:

a) autotrofów
b) nagonasiennych
c) zarodnikowych
d) motylkowych

3) trawienie pokarmu polega na przekształceniu nierozpuszczalnych w wodzie białek, cukrowców i tłuszczowców na:

a) aminokwasy wbudowane w błony komórkowe
b) enzymy trawienne wydzielane do jelita
c) CO₂ , mocznik i wodę wydalane przez nerki i skórę
d) związki proste przyswajalne przez komórki

4) Spośród poniższych zestawów wybierz ten, w którego skład wchodzą tylko żywe skamieniałości:

a) latimeria, skrzypłocz, miłorząb, żyrafa
b) latimeria, skrzypłocz, miłorząb, wilk
c) latimeria, skrzypłocz, miłorząb, żmija
d) latimeria, skrzypłocz, miłorząb, hatteria

5) Określ, co jest sukcesją pierwotną (SP) a co sukcesją wtórną (SW):
- rozwój biocenozy na wystygłej lawie wulkanicznej ...
- rozwój biocenozy na opuszczonym polu uprawnym ...
- rozwój biocenozy na odsłoniętej skale macierzystej ...
- rozwój biocenozy na pogorzelisku po pożarze lasu ...


Baaardzo proszę o pomoc xD jeśli ktoś ma ten test (to jest test biologiczny , nr 2 , operon ) to niech wyśle mi wszystkie opd xD daję najjj ;* i dużo pkt ;D
PILNE!!!

3

Odpowiedzi

2010-01-21T18:47:01+01:00
1.B
2.A
3.B
4.D
5.SP[1 MYŚLNIK]
SW[4 MYŚLNIK]
1 5 1
2010-01-21T20:29:47+01:00
1. B
2. B
3. D
4. D
5. SP- 1,3,4
SW- 2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T22:18:47+01:00
1.B
2.A
3.B
4.D
5. SP 1,3,4
SW 2
1 5 1