Odpowiedzi

2010-01-21T18:52:24+01:00
- chrztu polski: W kościołach mówiono tylko po łacinie.
8 2 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:01:57+01:00
Negatywne skutki Chrztu Polski:
- utracono dwa biskupstwa, lubelskie, a także zachodniopomorskie
- porzuciliśmy swoją wiarę gdzie dzięki temu prawie nic nie wiemy o prasłowiańskich bogach
- Mieszko I wraz z przyjęciem wiary stał się on bożym pomazańcem
- pogaństwo uniemożliwiało sprowadzenie do kraju duchowieństwa, tak bardzo potrzebnego do struktury i organizacji Kościoła
- Mieszko I musiał rozstać się ze swoimi żonami

Negatywne skutki Zjazdu gnieźnieńskiego:
- przestała istnieć metropolia gnieźnieńska

Negatywne skutki Koronacji Bolesława Chrobrego:
- utrata ziem zdobytych przez Chrobrego


7 3 7