Nazwy niektórych pierwiastków chemicznych pochodzą od innych nazw lub określeń. Wyszukaj w układzie okresowym i podaj przynajmniej po jednym przykładzie pierwiastków chemicznych, których nazwy pochodzą od:

a) nazw państw - ........................................

b) nazw regionów (miast) - .......................................

c) nazw kontynentów - ............................................

d) imion bogów lub postaci mitologicznych - .......................................

e) nazwisk wybitnych uczonych - ......................................................

f) nazwy planet - ..........................................

g) określeń ich właściwości fizycznych - ....................................................

2

Odpowiedzi

2009-09-30T20:24:13+02:00
1. magnez, polon, german
2. kaliforn
3. europ, ameryk
4. uran, pallad tytan
5. nobel
6. pluton, uran,neptun
7. chlor
17 3 17
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T21:04:35+02:00
A)polon-Polska,german-Niemcy
b)hel-Hel,kaliforn-Kalifornia
c)europ-Europa,ameryk-Ameryka
d)neptun,tytan
e)roentgen-Rentgen,mendelew-Mendelejew
f)pluton,uran
g)tlen,neon,aktyn,ksenon
28 4 28