1.Do podanych wyrazow pochodnych dopisz wyrazy podstawowe:
dobroć
herbaciarnia
leśnik
ręczny
wełniany
medialny

2.Dobierz w pary wyraz podstawowy i pochodny.Wyróżnij kolorem w wyrazie pochodnym podtawę słowotwórczą i formant

zaprosić
mur
nosić
płot
prosić
przenosić
murarz
płotek


3.Napisz wyrażenia od których utworzono podane nizej wyrazy:
podwieczorek
przylądek
przedwiośnie

4.Dokończ

Zarzecze, to nazwa wioski która znajduje sie....
Ulica, która jest bardzo szeroka nazywano......

5.
W.podstawowy ....... W. pochodny

........ drukarz ...............

................. góral ..........

.................... śpiewak ..........









Proszę o pomoc i z góry serdecznie dziękuję ;**

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T20:27:10+02:00
1.dobroć-dobro
herbaciarnia-herbata
leśnik-naleśnik
ręczny-ręka
wełniany-wełna
medialny-media
2.
prosić-zaprosić
mur-murarz
nosić-przenosić
płot-płotek
3.
podwieczorek-wieczór
przylądek-ląd
przedwiośnie-wiosna
4.
Zarzecze, to nazwa wioski która znajduje sie za rzeką.
Ulica, która jest bardzo szeroka nazywano autostradą.(to może być źle)
5.
druk drukarz drukarka
góra góral górzysty
śpiewa śpiewak śpiewanie
4 3 4
2009-09-30T20:27:40+02:00
1.Do podanych wyrazow pochodnych dopisz wyrazy podstawowe:
dobroć - dobro
herbaciarnia - herbata
leśnik - las
ręczny - ręka
wełniany - wełna
medialny - media

2.Dobierz w pary wyraz podstawowy i pochodny.Wyróżnij kolorem w wyrazie pochodnym podtawę słowotwórczą i formant

za_prosić - prosić
mur - mur_arz
nosić -prze_nosić
płot - płot_ek




3.Napisz wyrażenia od których utworzono podane nizej wyrazy:
podwieczorek - pod, wieczór
przylądek - przy, ląd
przedwiośnie - przed, wiosna

4.Dokończ

Zarzecze, to nazwa wioski która znajduje sie za rzeką
Ulica, która jest bardzo szeroka nazywano - nie mam pojęcia - autostrada? ;D
5.
W.podstawowy ....... W. pochodny

druk drukarz ...............

góra góral ..........

śpiew śpiewak ..........
A z tymi kropkami dalej, to nie mam pojecia co zrobić.
Pozdro
3 3 3
2009-09-30T20:29:16+02:00
1. dobro, herbata, las, wełna, ręka, media

2. prosić - (za)prosić
mur - mur(arz)
nosić - (prze)nosić
płot - płot(ek)
w nawiasach jest formant

3. wieczór, ląd, wiosna

4. ... za rzeką, autostrada?

5. druk, drukarnia
góra, górski
śpiew, śpiewanie

jak coś nie tak to napisz na priv.
2 3 2