Odpowiedzi

2010-01-21T18:54:40+01:00
Rzymianom nie wystarczało pożywienia oraz miejsca dla wciąż rosnącej liczby ludności, postanowili więc podbić pobliskie plemiona przejmowali od nich wiele umiejętności, dzięki temu ich armia rosła w siłę. Posiadali świetnych wodzów i wyposażenie armii. Była podzielona na legiony, w pierwszych rzędach znajdowały się najsłabsze jednostki. Zaś w ostatnim najlepsi i najbardziej doświadczeni wojownicy.
1 4 1
2010-01-21T18:56:49+01:00
Jakie były przyczyny podbojów i sukcesów Rzymian :

Przedewszystkim to, że w armii rzymskiej służyli wszyscy obywatele Rzymu pomiędzy 17 a 46 rokiem życiaa nawet w razie zagrożenia powoływano do 60 roku życia.
Następnie ważne było też to, że w armii rzymskiej panowała żelazna dyscyplina.
Legion rzymski złożony 4200 wojowników pieszych i 300 konnych-piechota walczyła w trzech szeregach, a jazda po bokach na skrzydłach. Ten szyk przyczynił się również do sukcesów Rzymian.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T18:58:02+01:00
Przyczyny ::
1.Przyczyny podbojów rzymskich.
a) chęć zdobycia nowych ziem
b) chęć zdobycia łupów i niewolników
c) chęć wzbogacenia
d)obrona granic Imperium Rymskiego
e)konflikty społeczne
f)ogromne wydatki
g)granice państwa nękane były, przez barbarzyńców
h)brakowało pieniedzy w skarbie państwa
i)zmniejszająca sie liczba ludności
j)walki o tron Cesarski