Odpowiedzi

2010-01-21T18:56:20+01:00
Karol jest o 6 lat starszy od Oli. Cztery lata temu Karol był 2 razy starszy od Oli. Ile lat ma Karol, a ile Ola ?

Wiek Karola - a
Wiek Oli - b

a = b+6
a-4 = 2(b-4)

b+6 -4 = 2b-8

2+8 = 2b-b
10=b

a= 10+6 = 16

Karol ma 16 lat, a Ola 10.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T18:57:26+01:00
X-wiek karola
y-wiek oli

x=y+6
x-4=2(y-4)

x=y+6
x-4=2y-8

y+6-4=2y-8
y-2y=-8-6+4
-y=-10
y=10
x=y+6
x=10+6=16
odp. karol ma 16 a ola 10 lat.
2 2 2
2010-01-21T18:59:50+01:00
X-wiek oli
y- wiek karola


y = x+6
y-4 = 2(x-4)
b+6 -4 = 2x-8
2+8 = 2x-x
10=x

y= 10+6 = 16

Karol ma 16 lat, Ola 10.
1 1 1