Odpowiedzi

2010-01-21T19:05:22+01:00
Wódz - przywódzca - opiekun - rodzic - nauczyciel - władzca
-powinno się brać z niego przykład
-srogi
-uczciwy
-pomocny
-odważny
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:08:07+01:00
Mianem wodza możemy nazwać osobę, która podejmuje się przewodnictwa określonej grupie osób. Reprezentuje ich wspólne poglądy, dążenia, ideały i koordynuje wspólne działania. Wódz powinien przede wszystkim odznaczać się charyzmą, zdecydowaniem w działanie, sprawiedliwością, dobrocią i powinien być gotowy na poświęcenia w imię dobra ogółu.
Wyrazy bliskoznaczne to lider, przywódca, szef, zwierzchnik, dowódca, naczelnik.
2 4 2
2010-01-21T19:16:17+01:00
WÓDZ
wyrazy bliskoznaczne, synonimy :
- lider
- prowadzący
- przewodniczący
- przywódca
- szef
- dowódca
- ataman [?]

cechy :
- odważny
- mądry
- rozważny
- dzielny
- pewny siebie
- rozsądny
- stanowczy
- inteligentny
- zdolny

Wódz - to taka osoba, która stoi na czele danej grupy, przewodzi nią,a ludzie sami chcą go naśladować i poddają się jego władzy - musi to być dla nich taki autorytet.


2 5 2