Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:09:11+01:00
Piechur, poruszając sie z predkością x km/h, przebył przez 20 minut drogę A 20xkm B x/20 km C x/3 km D x/2 km

mamy do czynienia z predkoscia stala, a wiec jest to ruch jednostajny prostoliniowy.

Wzor na droge w tym ruchu to:

s=v*t

s - droga
v - prędkość
t - czas

Mamy podaną prędkość (v=x km/h) i czas (t=20min).
Aby zgadzały nam się jednostki, musimy zamienić minuty na godziny:

t= 20min = (1/3)h

Obliczamy więc przebytądrogę ze wzoru.

s = v*t

s = x* (1/3)

s= (1/3)x km

czyli ostatecznie:

s= (x/3) km

a więc odpowiedz C.
3 5 3
2010-01-21T19:09:12+01:00
Odpowiedź C x/3km
Uzasadnienie
s=v*t
s=xkm/h*1/3h (20 minut to 1/3 godziny)
s=x/3km
2 5 2
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-21T19:10:48+01:00

V - prędkość piechura
d - droga
t - czas
20 min = ⅓ h

V = d/t /*t
d = V*t
d = x * ⅓ [km/h * h]
d = x/3 km/h

Odp. C
2 5 2