Odpowiedzi

2010-01-21T19:06:09+01:00
Chodziło o to, że:
Jeżeli państwo A miało jako wasala państwo B, a B mieli jako wasala C, Państwo A nie mogło wymagać posłuszeństwa od Państwa C, i tak samo C nie było posłusznymi państwu A
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:07:30+01:00
Zasada ta ma związek ze zwyczajem dzielenia ziem przez ojca między synów. Jeden z nich zostawał seniorem, czyli sędzią w sporach między braćmi.
Zasada ta miała zapobiegać walkom między braćmi.
W praktyce pogłebiała rozbicie dzielnicowe krajów Europy, bo każdy książe, a nawet rycerz był sobie panem na swojej ziemi.
Prowadziła też do wielu drobnych konfliktów, bo wasalem jednego księcia mógł zostać rycerz mieszkający na ziemiach innego księcia.
Zasada ta niszczyła też poczucie przynależności narodowej, bo pojęcie "państwo" zastąpiła osoba silniejszego "opiekuna", któremu wasal składał sluby wierności.
9 4 9
2010-01-21T19:32:03+01:00
takie ze senior nie sprawował władzy nad kumplem swojego wasala. jezeli senior umozliwil swoim wasalom posiadanie swoich wasali to strzelał sobie w kolano bo ci 3 nie byli mu podporządkowani.
4 2 4