Pociąg miał do pokonania dystans 200 km pierwszą połowę tego dystamsu przebył z prędkością 100 km /h a drugą z prędkością 200km/h
a)oblicz czas pokonania obu odcinków
b)wyznacz prędkość średnią pociągu w czasie całej podróży

2

Odpowiedzi

2010-01-21T19:08:33+01:00
A) pierwszy odcinek
100\100=1h
drugi odcinek
100\200=0,5h
b)V=200km\1,5h=133 1\3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:15:23+01:00
S - droga = 200 km
s/2 = 100 km = pierwszy i drugi odcinek
v1 - prędkość na pierwszym odcinku = 100 km/h
v2 - prędkość na drugim odcinku = 200 km/h
t1 - czas na pierwszym odcinku = s/v1 = 100/100 = 1 h
t2 - czas na drugim odcinku = s/v2 = 100/200 = 0,5 h
t - łączny czas = t1 + t2 = 1h + 0,5 h = 1,5 h
vs - prędkość średnia = s/t = 200/1,5 = 133,3 km/h