Odpowiedzi

2010-01-21T19:12:10+01:00
Zawsze wtedy kiedy piszesz o KONKRETNEJ rzeczy jeśli masz na mysli cos pospolitego lub cos czego jest duzo na swiecie piszesz a/an a jesli piszesz o czyms jedynym lub dany jeden przedmiot masz na mysli uzywasz wtedy "the" :)
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:13:27+01:00
- jeśli mówimy o rzeczowniku, który występuje "unikatowo", jest tylko jeden (The Earth - jest jedna ziemia)

- jeśli z sytuacji wynika, że dana rzecz jest jedna, to używamy the - wiadomo o jaki przedmiot chodzi

- The wstawiamy także przed przymiotnikiem w stopniu najwyższym

- w pewnych ustalonych zwrotach:
to play the guitar; in the morning; in the afternoon;

- przed nazwami geograficznymi: oceany; morza; rzeki; kanały; grupy wysp; łańcuchy górskie; pustynie, regiony geograficzne; wydarzenia/okresy historyczne

- przed nazwami gazet, kin, teatrów, hoteli, statków, instytucji, itd.

- przed nazwiskiem w liczbie mnogiej oznacza rodzinę

- Przed nazwami krajów, które w nazwie mają liczbę mnogą lub słowa, które wskazują na to, że państwo składa się z licznych, niezależnych 'jednostek', które razem stanowią jedność państwową - republika, związek, federacja
the USA Stany Zjednoczone

KIEDY NIE STOSUJEMY PRZEDIMKÓW? Przed:

1. nazwami państw

wyjątki:

the Lebanon Liban
the Sudan Sudan
the Vatican City Watykan

2. nazwami miast
wyjątek: the Hague Haga

3. nazwami ulic
wyjątek: the Strand; the Mall (ulice w Londynie)

4. przed nazwami części świata, szczytów górskich, jezior

[Mam nadzieję, że pomogłam] :)
7 3 7
2010-01-21T19:40:47+01:00
"the" używamy z rzeczownikiem gdy odnosi się do rzeczy konkretnych, gdy wymieniamy rzeczownik po raz drugi.
"the" wstawiamy przed nazwami
-nazwiskami odnoszącymi się do rodzin np. the Smifhs
-przed rzeczownikami określającymi narodowości np. the americans
-przed nazwami mórz i oceanów np. the pacific
-przed nazwami rzek np. the nile
-przed nazwami pasm górskich np. the alps
-przed tytułami np. the quen
-przed rzeczami jedynymi w swoim rodzaju np. the sun
-przed nazwami państw(grupowanie) np. the usa
-przed nazwami instrumentów muzycznych np. the piano
"the" nie wstawiamy przed
-imionami
-nazwami miast i państw np. london
-nazwami posiłków np. breakfast
-nazwami sportów i gier np. tennis
-tytułami użytymi z imieniem np. quen victoria