Odpowiedzi

2010-01-21T19:23:01+01:00
17 przkątnych,
z kazdego wielokąta wiekszego od trójkąta (4,5 ,6 7,./.itd. = kata.) jest tak że jak 4 kąt to 4-3 =1 - jedna przekątna
5-3 - 2 - dwie pirzekątne.. zawsze minus 3.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:23:26+01:00
Wzor na ilosc przekatnych:

n(n-3) /2

Podstawiamy:

20 *(20-3) /2 = 20*17 /2 = 170

Dwudziestokąt ma 170 przekątnych. Podzielmy to na 10 (bo jedna przekątna wychodzi z 2 kątów czyli 20:2=10)

170:10 = 17
3 5 3