Zad.26 :
- Kuba przygotowywuje sałatkę jarzynową z następujących składników :
marchew - 1kg
groszek - 250 g
pietruszka - 60 dag
pory - 25 dag
seler - 30 dag
majonez - 400 g
jabłka - 20 dag
Oblicz , ile gramów będzie ważyć jedna porcja , jeśli sałątkę podzielimy na 12 jednakowych częśći ?. ;p

3

Odpowiedzi

2010-01-21T19:23:35+01:00
2010-01-21T19:29:03+01:00
1kg = 100dag
250dag
62dag
25dag
30dag
20dag
40dag
_________+
527 dag = 5270 g / 12 = 439g

Każda waży 439g.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:33:28+01:00
1 kg = 100 dag
400 g = 40 dag
250 g = 25 dag
100 dag+25 dag+60 dag+25 dag+30dag+40 dag+20 dag = 300 dag

300 dag : 12 = 25 dag
25 dag = 250 g
Odp. Jedna porcja będzie ważyć 250 gramów .