Odpowiedzi

2010-01-21T19:28:52+01:00
X-pierwsza liczba szukana
Y-druga liczba szukana

x+y=12
10y+x-10x+y=18

x+y=12
10y+x-10x-y=18

x+y=12 /-9
9y-9x=18

-9x-9y=-108
+ 9y-9x=18
---------------------------------
-18x=-90 /:-18
x=5

x+y=12
x=5

5+y=12 /-5
y=7

SPR>:
5+7=12
75-57=18




Odp.: Szukane liczby to 5 oraz 7.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:31:24+01:00
Cyfra jedności x
cyfra dziesiątek y
liczba 10y+x
cyfra jedności po przestawieniu y
cyfra dziesiątek po przestawieniu x
liczba po przestawieniu 10x+y


x+y=12
10y+x+18=10x+y

x+y=12
9y-9x=-18/:9

x+y=12
y-x=-2

x+y=12
-x+y=-2

2y=10
y=5

x+5=12
x=7

Szukana liczba to 57

Osoba rozwiązująca zadanie wcześnie nie rozróżnia słowa cyfry od liczby. Cyfry to 0,1,2,3,,4,5,6,7,8,9, a liczby składają się z cyfr.
1 5 1