Odpowiedzi

2010-01-21T19:35:17+01:00

x 45g
Si + O2 --> SiO2
28 28+2*16=60g

x=45*28/60
x=21g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:36:48+01:00
SiO₂
m= 28u + 16u * 2
m = 60u

60u - 45g
28u - x
x= 21g

I teraz wytłumaczenie:
Najpierw musimy obliczyć masę cząsteczkową
Masa atomowa krzemu wynosi 28u, a tlenu 16. Mamy jeden atom siarki i 2 atomy tlenu, dlatego mnożymy x2.
45g jest to masa całego związku, a my chcemy obliczyć tylko masę krzemu, więc układamy prostą proporcję.

Odp. Znajduje się 21g krzemu.