Odpowiedzi

2010-01-21T19:30:57+01:00
Ks. Robak jest jedna z głównych postaci epopei narodowej "Pan Tadeusz" Adama Mickiewicza, chociaż nie jest postacią pierwszo - planową. I pomimo, że w wielu scenach nie występuje to przez cały czas odczuwamy jego wpływ na postawy i postępowania głównych bohaterów. Już sama jego postać, wysoki wzrost, wojskowa postawa, energiczne gesty, smagła twarz o nieprzeniknionym wyrazie, poznaczona bliznami karzą się domyślać, ze nie jest on zwyczajnym zakonnikiem. Jest on, bowiem tajnym emisariuszem rządu Księstwa Warszawskiego mającym za zadanie przygotowanie Litwy na przybycie wojsk Napoleońskich, które niosły narodom Rzeczpospolitej wolność od ucisku cara.
8 4 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:35:53+01:00
KS. Robak-Jacek Soplica, ojciec Tadeusza, dawny warchoł, człowiek gorączka, konfliktowy, nadpobudliwy, przybrał habit, aby odpokutować za swoje dawne czyny. Patriota, odważny, ale przy tym bardzo pokorny, rozsądny,rozważny i odpowiedzialny. Zmienia się z kłótliwego, niespokojnego, egocentrycznego szlachcica w spokojnego i opanowanego księdza. Zwalcza dumę i pychę, jest małomówny, cichy, kochający bliźnich.
4 3 4