Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:35:30+01:00
Rosliny motylkowe są używane jako zielony nawóz, gdy pozwalają utrzymać pozytywny bilans azotu występującego w glebie. Wzrost roślin, które wzrastają na miejscu roślin motylkowych jest wprost proporcjonalny do ilości azotu jaki został zgromadzony w glebie. Rośliny motylkowe współżyją, bowiem np. z bakteriami Rhizobium, które pobierają i wykorzystują azot z powietrza glebowego. Taki azot staje się wtedy dostępny dla roślin.

Ciekawostka:
W ciągu jednego okresu wegetacyjnego rośliny motylkowe potrafią wprowadzić do gleby od 8 do 12 gramów azotu na metr do kwadratu.
7 5 7
2010-01-21T21:17:54+01:00
Rośliny motylkowe weszły w symbiozę z bakteriami z rodzaju Rhizobium, które są zdolne do wiązania wolnego azotu. Rośliny motylkowe mają zatem bogate źródło przyswajalnego azotu, który dostarczają im bakterie, a tym samym ich organy bogate są w związki azotu.

Pozdrawiam
8 4 8