Odpowiedzi

2009-09-30T21:13:38+02:00
Niech V będzie prędkośc statku
W-prędkość nurtu wody
zatem
V+W=9
V-W=6 jest to układ równań
dodając stronami układ równania
2V=15 to V = 7,5 stąd W=1,5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T22:32:32+02:00
Prędkość rzeki to połowa różnic prędkości względem brzegu (v)
Prędkość statku to vs
Prędkość rzeki vr
z prądem v=vs+vr=9
przeviwko prądu v=vs-vr=6
----------------
dodaje równania
2vs=15
vs=7,5
Prędkość statku względem rzeki wynosi 7,5km/h
I logicznie prędkość wody to 1,5km/h