Odpowiedzi

2010-01-21T19:38:16+01:00
1.10cm=a√2 / : √2
10√2/2=a
a=5√2

L=10cm + 5√2cm + 5√2cm=10cm+10√2cm


2.wysokosc dzieli podstawe na pol i wtedy powstaja dwa prostakatne trojkaty
a więc 5²+x²=13²
25+x²=169
x²=169-25
x²=144
x=√144=12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:43:03+01:00
Zad 1
a - ramię trójkąta
a² + a² = 10²
2a² = 100
a² = 50
a = √50 = 5√2 cm
p - obwód = 5√2 + 5√2 + 10 = 10√2 + 10 = 10(√2 + 1) cm
zad 2
a - podstawa = 10 cm
b - ramię = 13 cm
h - wysokość = ?
h² = b² - a/2 ²
h² = 169 - 25 = 144
h² = 144
h = √144 = 12 cm