Rosiczka i dzbanecznik należą do grupy roślin, które przeprowadzają proces fotosyntezy, ale do pełnego metabolizmu brakuje im jednego pierwiastka. Wymień jego nazwę i opisz sposób jego pozyskiwania.

Dam naj.. może być z internetu. proszę szybko.. pleasee..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T19:40:11+01:00
Azot (N) pozyskują go poprzez swoją owadożerność.
2 5 2
2010-01-21T19:42:16+01:00
Ten pierwiastek to AZOT.
Owadożerność rekompensuje rosiczce i dzbanecznikowi braki azotu. Pozyskują go zjadając owady które mają w sobie pokłady azotu (np. mucha).

Rosiczka: Ofiara wchodzi na liść i lepka substancja ją unieruchamia. Powoli pułapka się zamyka. Trwa to około 3 godzin. Wydzielany kwas mrówkowy zaczyna rozpuszczać ciało owada. Owad zamienia się w różne sub. m. in. ciekły AZOT.

Dzbanecznik:
Dzbaneczniki wykształcają obok liści asymilacyjnych o płaskiej blaszce liściowej także liście pułapkowe - dzbankowate twory z wieczkiem, które napełnione są płynem trawiennym, działają jak pułapki, do których wpadają owady. Działa na tej samej zasadzie co u rosiczki.


:)
2 5 2