Odpowiedzi

2010-01-21T19:41:52+01:00
Fw=2000N-500N=1500N

Fw=m*a
a=1,5m/s²

ma=1500N

m=1500/1,5=1000kg
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:44:51+01:00
Pod wplywem silu ciagu o wartosci 2000 N samochód porusza sie z przyspieszeniem 1,5n/s (kwadrat) . oblicz mase samochodu jezeli sily oporu dzialajace na samochud maja wartosc 500 N .


Z II zasady dynamiki wiemy, że

F = m * a / :a
m = F/a

gdzie:
F - siła
m - masa
a - przyspieszenie

Ze względu na siły oporu samochód porusza się tak, jakby działała na niego wypadkowa sił 1500 N.

F = 1500 N
a = 1,5 m/s²

Po podstawieniu:

m = 1000 kg