Zad 1

Najmniejszą książeczkę na świecie sporządził Polak Zygmunt Szkocny . Ma ona wymiar 1mm x 0,8mm . Ile takich książeczek zmieściło by się na dłoni o powierzchni 120cm [kwadratowych], gdyby można je było ułożyć jeden obok drugiej ?


_ z GórY
` DziEkuje :))

3

Odpowiedzi

2010-01-21T19:42:22+01:00
1cm²=100mm²
120cm²=120×100=12 000mm²

powierzchnia książeczki=1mm×0,8mm=0,8mm²

ilość książeczek=
12 000:0,8=15000
odp. zmieściłoby się 15 000 takich książeczek na dłoni.
20 4 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:44:14+01:00
A = 1mm = 0,1 cm
b = 0,8 mm = 0,08 cm

P = 0,1 cm × 0,08 cm = 0,008 cm²
120 cm² ÷ 0,008 cm² = 15000

Odp. Zmieściłoby się 15000 książeczek
25 4 25
2010-01-21T19:47:39+01:00
1x0,8= 0,8- powierzchnia książeczki,
0,8mm^2=0,008cm^2
120/0,008=15000
odp, na takiej dłoni zmieści się 15000 książeczek.
15 4 15