Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:55:15+01:00
X - długość prostokąta
4/9x - szerokość prostokąta
P - pole = x razy 4/9x = 25 cm²
x razy 4/9x = 25
4x² = 225
x² = 225/4
x = √225/4 = 15/2 = 7,5 cm
4/9x = 7,5 razy 4/9 = 50/15 = 10/3 cm = 3 i 1/3 cm
p - obwód = 2 razy 7,5 + 2 razy 10/3 = 15 + 20/3 = 15 + 6 i 2/3 =
= 21 i 2/3 cm
1 4 1
2010-01-21T20:01:55+01:00
25= x* 4/9x
25=4/9x*x( czyli x do kwadratu, do potęgi drugiej)
25*9/4=x kwadrat
225/4=x kwadrat | pierwiastkujesz
x= 7,5

długość = 7,5
szerokość= 7,5 *4/9= 3 i 1/3
obw= 2* 7,5+ 2 * 3i 1/3= 15+6i 2/3= 21i 2/3

2 5 2