Rozwiąż równania (i ewentualnie sprawdź). Zadania są do ćwiczeń, więc proszę nie tylko o sam wynik, ale też o sposób rozwiązania :)

1. 25m - 3 = 24m - 4
2. -s + 15 = 4s - 14
3. 17y + 28 = 19y + 27
4. 8k - 19 = -8k + 19
5. 3x + 9 = -3x + 9
6. 3x - 4 = 4x
7. -27x + 1 = 2x + 59
8. -2x - 7 = 2x - 7
9. -7x + 5 = 11x + 41
10. 36x - 14 = 14x - 36

2

Odpowiedzi

2010-01-21T19:53:27+01:00
1.m=-1
2.-5s=-29
3.-2y=-1
4.16k=38
5.6x=0
6.-x=4 ale podzielimy do przez -1 i będzie x=-4
7.-29x=58
8.-4x=0
9.-18x=36
10.22x=-22
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:56:07+01:00
1.
25m-24m= -4+3
m=-1
2.
-s-4s=-14-15
-5s=-19 /:5
-s=-19/5
s=19/5
s= 3 i 4/5
3.
17y-19y=27-28
-2y=-1
y=1/2
4.
8k+8k=19+19
16k=38 /:16
k= 2 i 6/16
k= 2 ⅜
5.
3x+3x=9-9
6x=0
x=0
6.
3x-4x=4
-x=4
x=-4
7.
-27x-2x=59-1
-29x=58 /:2
-x=2
x=-2
8.
-2x-2x=-7+7
-4x=0
x=0
9.
-7x-11x=41-5
-18x= 36 /:18
-x=2
x=-2
10.
36x-14x=-36+14
22x=-22 /:22
x=-1
1 5 1