Proszę o szybie rozwiązanie zadania z treścią :

1,5 miliona zużytych puszek po napojach to 27.000 tys. ton złomu aluminiowego.
Ile samochodów 4 , 5 i 9ton potrze aby ten złom przewieśc do huty zakładając , że samochodów każdego rodzju jest tyle samo ?



potrzebne na jutro .... !

prosze !!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-22T18:59:38+01:00
X-ilość samochodów o ładowności 4t,
y-ilość samochodów o ładowności 5t,
z-ilość samochodów o ładowności 9t,

x=y=z

4x+5y+9z=27000

4x+5x+9x=27000
18x=27000 /:18
x=1500

Potrzeba po 1500 samochodów każdej ładowności

Czyli w sumie potrzeba 4500 samochodów
2010-01-22T19:40:03+01:00
X - liczba samochodów każdego rodzaju

4x + 5x +9x =27000
18x = 27000
x=1500
2010-01-22T20:47:33+01:00