Odpowiedzi

2010-01-21T19:52:05+01:00
Porządek w pokoju Bartka podoba się mojej mamie.

Rozbiór logiczny:
Porządek - podmiot
w pokoju - okolicznik
Bartka - dopełnienie
podoba się - orzeczenie
mojej - dopełnienie
mamie - dopełnienie

Rozbiór gramatyczny:
Porządek - rzeczownik
w - przyimek
pokoju - rzeczownik
Bartka - rzeczownik
podoba - czasownik
się - spójnik
mojej - przymiotnik
mamie - rzeczownik
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:08:14+01:00
Rozbiór gramatyczny:
Porządek - rzecz. , M. , l. poj, r. męski, nieżyw., nieos., pospolity
w - przyimek prosty
pokoju - rzecz. , N (tak myślę), l. poj, r. męski, nieżyw., nieos., pospolity
Bartka - rzecz, D, l.poj, żyw., os., własny, r. męski
podoba się - czas., 3 os, l. poj, niedokonany, str. zwrotna, nieprzechodni, tryb oznajmujący, cz. teraźniejszy, r. -
jego - zaimek, D, l. poj, r. męski
mamie - rzecz, C, l. poj, r. żeński, żyw, os, pospolity .

porządek(p. gram.) -> (co robi?) podoba się(orz. zł.)
gdzie? komu?
w pokoju (ok. czasu) mamie (dopełnienie)
czyim? czyjej?
Bartka (przyd. przym.) jego (przyd. przym)