Odpowiedzi

2010-01-21T20:01:10+01:00
Polscy:
Roman Polański-Nóż w wodzie
Andrzej Wajda-Katyń
Jacek Filipiak-Świadek koronny

Zagraniczni:
Steven Spielberg-Szczęki
Pedro Almodovar-Złe wychowanie
Alfred Hitchcock-Ogród rozkoszy
25 4 25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:10:54+01:00
Heej. Mogą być tacy? :
Roman Polański - 'Oliver Twist' [2005 rok]
Andrzej Wajda - 'Katyń' [2007 rok]
Jan Fryderyk Machulski - 'Vinci' [2004 rok]
James Francis Cameron - 'Titanic' [1997 rok]
Luc Besson - 'Leon zawodowiec' [1994 rok]
Quentin Tarantino - 'Wściekłe psy' [1992 rok]
Mam nadzieję, że pomogłam. :-)
27 3 27
2010-01-21T20:11:06+01:00
Andrzej Wajda-Zły chłopiec (1951)
Ceramika iłżecka (1951)
Kiedy ty śpisz (1954)
Pokolenie (1954)
Idę do słońca (1955)
Kanał (1957)
Popiół i diament (1958)
Niewinni czarodzieje (1960)
Powiatowa lady Makbet (Sibirska Ledi Magbet, 1961)
Wesele (1972)
Umarła klasa. Seans T. Kantora (1976)
Zaproszenie do wnętrza (1978) ,Panny z Wilka (1979) ,Człowiek z żelaza (1981) ,Danton (1983) ,Kronika wypadków miłosnych (1986) ,
Korczak (1990) ,Pan Tadeusz (1999) ,Lekcja polskiego kina (2002) ,Zemsta (2002) ,Katyń (2007) ,Tatarak (2009)


Wojciech Jerzy Has-
Lata 50. Pętla (1957) • Pożegnania (1968)
Lata 60. Rozstanie (1960) • Złoto (1961) • Szyfry (1966) • Lalka (1968)
Lata 70. Sanatorium pod Klepsydrą (1973)
Lata 80. Nieciekawa historia (1982) • Pismak (1984) • Niezwykła podróż Baltazara Kobera (1988)

Stanisław Lenartowicz-Lata 50. Trzy starty (1955) • Zimowy zmierzch (1956) • Spotkania (1957) • Pigułki dla Aurelii (1958)
Lata 60. Nafta (1961) • Cała naprzód (1966) • Poczmistrz (1967) • Upiór (1967)
Lata 70. Martwa fala (1970) • Opętanie (1972) • To ja zabiłem (1974)
Lata 80. Szkoda twoich łez (1983)
seriale TV Strachy (1979)


Steven Spielberg- Ostatnia broń (The Last Gun, 1959)
Escape to Nowhere (1961)
Slipstream (1967)
Amblin' (1968)
The Name of the Game (1968–1971)
Sugarland Express (The Sugarland Express, 1974)
Strefa mroku (Twilight Zone: The Movie, 1983)
Indiana Jones i Świątynia Zagłady (Indiana Jones and the Temple of Doom, 1984)
Kolor purpury (The Color Purple, 1985)
Imperium Słońca (Empire of the Sun, 1987)
Indiana Jones i ostatnia krucjata (Indiana Jones and the Last Crusade, 1989)
Amazing Stories: Book One (1992)
Lista Schindlera (Schindler's List, 1993)
Amistad (1997)
Szeregowiec Ryan (Saving Private Ryan, 1998)
Nieukończona podróż (The Unfinished Journey, 1999)
Wojna światów (War of the Worlds, 2005)
Lincoln (2007)
Indiana Jones i Królestwo Kryształowej Czaszki (2008)


Pedro Almodovar-Przerwane objęcia, (Los abrazos rotos) (2009)
Volver, (Volver) (2006);
Porozmawiaj z nią, (Hable con ella) (2002);
Wszystko o mojej matce (es:Todo sobre mi madre) (1999);
Wysokie obcasy, (Tacones lejanos) (1990);
Prawo pożądania, (La ley del deseo) (1986);
Pośród ciemności (Entre tinieblas) (1983);
Labirynt namiętności (Laberinto de pasiones) (1982);


Alfred Hitchcock-filmy nieme

1922 Numer trzynasty-(Number Thirteen)
1927 Na ringu-(The Ring)
1930 Morderstwo-(Murder)
1936 Tajny agent-(Sabotage)
1943 Łódź ratunkowa-(Lifeboat)
1958 Zawrót głowy-(Vertigo)
1969 Topaz-(Topaz)
1972 Szał-(Frenzy)
1976 Intryga rodzinna-(Family Plot)
16 4 16