Dlaczego Adam Mickiewicz użył w tym fragmęcie tyle uosobień i porównań ???............
Słońce ostatnich kresów nieba dochodziło,

Mniej silnie, ale szerzej niż we dnie świeciło,

Całe zaczerwienione, jak zdrowe oblicze

Gospodarza, gdy prace skończywszy rolnicze,

Na spoczynek powraca. Już krąg promienisty

Spuszcza się na wierzch boru i już pomrok mglisty,

Napełniając wierzchołki i gałęzie drzewa,

Cały las wiąże w jedno i jakoby zlewa;

I bór czernił się na kształt ogromnego gmachu,

Słońce nad nim czerwone jak pożar na dachu;

Wtem zapadło do głębi; jeszcze przez konary

Błysnęło jako świeca przez okienic szpary

I zgasło.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T19:55:13+01:00
Nie jestem nalepsza z Polskiego, ale miałam bardzo podobne zadanie i dostałam 5:
Odpowiedź:
Ponieważ Dzięki zastosowaniu środków artystycznych można opisać wszystko co się dzieje, ukazać piękno wiersza;]
1 5 1
2010-01-21T19:55:30+01:00
Chciał wyobrzymić swoje uczucia i ogrom słońca. -chyba
1 5 1