Na drzewie było 48 orzechów.Wiewiórka zjadła połowę wszystkich orzechów,wiatr strącił ćwierć pozostałych orzechów,dziewiątą część pozostałych orzechów zerwał dziadek.Ile orzechów jest teraz na drzewie? Proszę o napisanie tego zadania pod postacią ułamków zwykłych.Kl.5.s.p.

3

Odpowiedzi

2009-09-30T20:59:42+02:00
48×½ = 24
24 - (24×¼)=24 - 6 = 18
18 - (18 × 1/9)=18-2=16
1 5 1
2009-09-30T21:01:09+02:00
48 x 1/2 -= 24 48 - 24 = 24
1/4 x 24 = 6 24- 6 = 18
1/9 x 18 = 2 18 - 2 = 16

Na drzewie pozostało 16 orzechów
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T21:04:25+02:00
Na drzewie było 48 orzechów.Wiewiórka zjadła połowę wszystkich orzechów,wiatr strącił ćwierć pozostałych orzechów,dziewiątą część pozostałych orzechów zerwał dziadek.Ile orzechów jest teraz na drzewie? Proszę o napisanie tego zadania pod postacią ułamków zwykłych.

48 orzechów na drzewie - 24 (połowa orzechów) =24
24 orzechów na drzewie - 1/4 x 24(ćwierć z pozostałych) = 24-6=18
18 orzechów na drzewie - 1/9 x 18(1/9 zerwana przez dziadka)=18-2=16
Odp.: Zostało szesnaście orzechów.