Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:04:07+01:00
2010-01-21T22:13:08+01:00
2010-01-21T22:49:44+01:00
Niestety muszę zgłosić rozwiązania poprzedników jako błędne! Tylko nie mam jak....

Dlatego proszę o chwilę zastanowienia się przez autora zadania i ewentualne zgłoszenie poprzednich odpowiedzi, jako błędne... tylko czy może to zrobić, skoro już zaznaczył najlepszą odpowiedź (no tak - nikt nie powiedział, że najlepsza odpowiedź musi być poprawna...)

Do rzeczy:

4a²-3ab = 2(2a²) + 3(-ab)
Czy to jest suma dwóch sum?
To jest co najwyżej suma dwóch jednomianów zapisanych jakoś pokracznie!

Ja proponuję tak:

4a² - 3ab = (2a² + (-4ab)) + (2a² + ab)

A różnicę dwóch sum proponuję tak:

4a² - 3ab = (2a² + 2a²) - (ab + 2ab)

Jeszcze raz podkreślę, co smutne, że oba zamieszczone wcześniej rozwiązania są niestety błędne!