Janek pożyczył kilka karnistrów do przewożenia wody.czy woda z trzech karistrów 20l i pięciu karnistrów 10l oraz pięciu karnistrów 5l wystarczy aby napełnić akwarium do czterech piątych objętości. Wiemy że pojemność akwarium 150 l ,Wymiary kwarium 100cm x 30cm x 5cm

3

Odpowiedzi

2010-01-21T20:06:38+01:00
20*3+10*5+5*5=60+50+25=135l woda w karnistrach
4/5 * 150=120l
Odp:Wystarczy wody z karnistrów
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:23:50+01:00
Woda z karnistrów: (3 * 20l.)+(5 * 10l.)+(5 * 5l.)= 60l.+ 50l.+ 25l. = 135l.

3/4= 0,8

czyli 0.8 *150l. = 120l.

Karnistry ---> 135l. > 120l. <--- Akwarium

Odp.:Aby napełnic akwarium do 4/5 objętości wystarczy wody z karnistrów.

Pozdro :)
1 3 1
2010-01-21T20:24:29+01:00
4/5z150l=120l
3×20+5×10+5×5=135l

Odp.tak można napełni to akwarium