Odpowiedzi

2010-01-21T20:09:29+01:00
Trzeba dobrać jescze wcześniej współczynniki stechiometryczne:
2CuO + C --------> 2Cu + CO2

więc cząsteczka tleneka miedzi jest połączony z atomami węglem co w wyniku tej reakcji oddziela się osobne atomy miedź i dwutlenek węgla
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:10:29+01:00
Po pierwsze trzeba uzgodnic ta reakcje mianowicie
2Cuo+C -> 2Cu+Co2
produkty: tlenek miedzi i wegiel
substraty: miedz i dwutlenek wegla

po polaczeniu tlenku miedzi z weglem otrzymujemy miedz i dwutlenek wegla

nie wiem czy o taki opis chodzilo, my na chemii nie mowilismy co sie dzieje.. z tej reakcji wynika ze po polaczeniu tlenku miedzi z weglem uwalnia sie dwutlenek wegla, bo tlen zwiazany z miedzia odlacza sie od niej i tworzy wiazanie z weglem, miedz zostaje "sama" :)
2 5 2