Wyrażenia arytmetyczne

Pewna płyta w sklepie internetowym kosztuje 25.59zł, a w księgarni trzeba za nią zapłacic 29.10zł. Ile można zaoszczędzic, kupując 5 takich płyt w sklepie internetowym zamiast w księgarni?

W sklepie internetowym dodatkowo musimy płacic za przesyłki zgodnie z danymi poniżej:
Wartośc zamówienia Koszt przesyłki
do 99,99zł 9,90zł
od 100zł do 149.99zł 7,90zł
od 150zł bez kosztów

(zadanie to jest na poziomie klasy pierwszej gimnazjum)

3

Odpowiedzi

2009-09-30T21:06:26+02:00
25,59x5=127,95
127,95+7,50=134,45 Koszty kupienia przez internet z przesyłką

29,10x5=145,50Księgarnia

149,50-135,45=9,65

odp.Kupując w sklepie internetowym można zaoszczędzić 9,65zł.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-30T21:06:49+02:00
25.59 cena za jedna sztuke w sklepie internetowym
29.10 cena w ksiegarni

za 5 sztuk
sklep int.
25.59*5=127.95
w ksiegarni
29.10*5=145.50

145.5-127.95=17.55


+ koszty krzesylki 17.55-7.90=9.65
3 3 3
2009-09-30T21:06:54+02:00
Internet......5×25.59zł=127.95
127.95+7,90=135,85
sięgarnia.... 5×29.10zł=145.5
zaoszczędzenie: 145,5-135,85=9,68zł
2 3 2