Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:07:59+01:00
X-wiek córki obecnie
y-obecny wiek matki
x+3=3(y+3)
x-2=4(y-2)

x+3=3y+9
x-2=4y-8

x=3y+6
x=4y-6

3y+6=4y-6
12=y
x=3*12+6=42

Odp. Matka ma 42 lata, a córka 12 lat.
18 4 18
2010-01-21T20:08:14+01:00
X - wiek matki
y - wiek córki
Układ równań:
x+3=3(y+3)
x-2=4(y-2)

x+3=3y+9
x-2=4y-8 => x=4y-8+2=4y-6
wstawiamy do pierwszego równania otrzymując
4y-6+3=3y+9
4y-3=3y+9
y=12
a stąd x=4*12-6=48-6=42

Odp: Matka ma 42 lata, a córka 12 lat.
8 5 8
2010-01-21T20:10:08+01:00
X-wiek matki
y-wiek córki

układ równań:

{x+3=3y
{x-2=(y-2)*4

{x-3y=3
{x-4y=-8+2 /*(-1)

{x-3y=3
{-x+4y=8-2
y=9

{x=9
{9+3=3y

{x=9
{y=4

4 3 4