Liczbę dwucyfrową utworzono w następujący sposób:
z pudła zawierającego kule z numerami - 1,2,3,4,5,6,7,8,9 wylosowano jedną kulę ,której numer stał się liczbą dziesiątek,a z pozostałych kul znów jedną kulę
otrzymując cyfrę jedności.Jaka jest szansa w ten sposób otrzymania liczby parzystej??? Za natychmiastową odpowiedź (poprawną) dam 25pkt...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:16:46+01:00
Istotna jest druga liczba wiec pierwszej losowanej nie bierzemy pod uwage \wsrod tych liczb sa cztery liczby parzyste,
musimy rozpatrzyc dwa przypadki gdy pierwsza liczba bedzie parzysta czyli prawdopodobienstwo jest rowne 4\9 razy 3\8 =
12\72
i drugi przypadek gdy pierwsza jest nieparzysta 5\9 razy 4\8=
20\72
aby otrzymac calkowite prawdopodobienstwa nalezy zsumowac te dwa wyniki 12\72 + 20\72=32\72
2010-01-21T20:24:10+01:00
Aby otrzymać liczbę parzystą musimy mieć parzystą cyfrę jedności. Są zatem dwie opcje: w pierwszym losowaniu mamy liczbę parzystą i w drugim parzystą lub w pierwszym nieparzystą i w drugim parzystą.
Prawdopodobieństwo pierwszego przypadku wynosi:
4/9*3/8=12/72
Prawdopodobieństwo drugiego przypadku wynosi:
5/9*4/8=20/72
W zadaniu mamy alternatywę zdarzeń (coś lub coś), więc musimy zsumować otrzymane prawdopodobieństwa. Otrzymujemy zatem, że szansa na uzyskanie liczby parzystej to
12/72+20/72=32/72=4/9