Odpowiedzi

2010-01-21T20:22:29+01:00
(m*800^2)\2=(400m*V^2)\2
6400=400*V^2
V=pierwiastek z 16
v=4 m\s
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:33:11+01:00
Dane:
V1=800[m/s],
m1-masa pocisku,
m2-masa karabinu,zależność:m2=400*m1,skorzystaj z zasady odrzutu:m1*V1=m2*V2, szukamy:V2=[?],przekształć wzór tak, aby wyznaczyć V2:V2=(m1*V1)/m2,podstaw za masę karabinu m2=400*m1;wzór przyjmie postać;V2=(m1*V1)/400*m1,uprość masy m1;otrzymasz wzór;V2=V1/400,to V2=800/400=2[m/s]
Odp.Karabin uzyskuje prędkość przy odrzucie,V2=2[m/s].
3 5 3