Odpowiedzi

2010-01-21T20:17:35+01:00
P = (a+b) * h / 2 (ułamek) / *2
2P = (a+b) * h /÷h
2P/h = a+b
2P/h - a = b
24cm²/3cm - 7cm = b
b = 8cm - 7cm = 1cm

Odp. Krótsza podstawa ma długość 1 cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:17:48+01:00
A=krótsza podstawa
b= dłuższa podstawa=7cm
h=7-4=3cm
pole=½(a+b)h
12cm²=½(a+7)×3
12=1,5a+10,5
12-10,5=1,5a
1,5a=1,5
a=1cm

spr. ½(1+7)×3=½×8×3=12cm²
odp. krótsza podstawa ma 1cm długości