Proszę o pomoc w uzgodnieniu równań otrzymywania alkanów :
HEKSAN
C6H14+ O2 ---------> CO2 + H2O
C6H14+ O2----------> CO + H2O
C6H14+ O2----------> C + H2O
HEPTAN:
C7H16+ O2---------> CO2 + H2O
C7H16+ O2----------> CO + H2O
C7H16+ O2-----------> C+H2O

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-21T20:26:07+01:00
Przede wszystkim to są reakcje spalania, a nie otrzymywania:
HEKSAN
2C6H14+ 19O2 ---------> 12CO2 + 14H2O
2C6H14+ 13O2----------> 12CO + 14H2O
2C6H14+ 7O2----------> 12C + 14H2O
HEPTAN:
C7H16+ 11O2---------> 7CO2 + 8H2O
2C7H16+ 15O2----------> 14CO + 16H2O
C7H16+ 4O2-----------> 7C + 8H2O
2010-01-21T21:02:45+01:00
2C6H14+ 19O2 ----> 12CO2 + 14H2O
2C6H14+ 13O2----> 12CO + 14H2O
2C6H14+ 7O2----> 12C + 14H2O
C7H16+ 11O2----> 7CO2 + 8H2O
2C7H16+ 15O2----> 14CO + 16H2O
C7H16+ 4O2----> 7C + 8H2O