Oblicz pole równoległoboku.(zobaczycie go w załącznikach) I prosze o wytlumaczenie jak oblicza sie wysokosci przez te 45°
Oczywiscie to 45 oznacza 45° a reszta to wymiary. Kto wytlumaczy jak oblicza sie wysokosci ze stopni, dostanie NAJLEPSZA. FAST. Z góry dzieki.

3

Odpowiedzi

2010-01-21T20:31:16+01:00
Wysokość wynosi 3, ponieważ jeśli kąt jest równy 45 to oznacza, że mamy tu do czynienia z 'polową kwadratu', w którym oczywiscie kazdy bok jest rowny. Z tego mozna wywnioskowac, że wysokosc jest rowna 3.

Pole= 12*3=36
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:32:32+01:00
Wysokość utworzyła trójkąt prostokątny równoramienny , ponieważ jeden kąt ma 90, drugi 45, to trzeci też ma 45 stopni. Skoro to jest trójkąt równoramienny to wysokość jest równa 3 czyli pole 12 * 3 = 36
2010-01-21T20:36:57+01:00
Skoro ten kąt ma miarę 45 stopni, to kąt naprzeciwko niego ma taką samą miarę - z własności równoległoboku. Rozważamy teraz ten mały trójkąt, który jest zaznaczony na rysunku. Wysokość opada na bok równoległoboku pod kątem prostym. Suma kątów w trójkącie wynosi 180 stopni, czyli widać, że ten trzeci kąt którego nie znamy musi mieć też 45 stopni. Czyli nasz trójkąt jest równoramienny, więc wysokość h=3 (gdyby była inna miara kąta podana niż 45 stopni, to należy obliczać wysokość z tw. Pitagorasa na przykład). Pole:
P=12*3=36