Mam teraz z matematyki wyrażenia algebraiczne a wraz z nimi zadanie domowe:

Wykonaj redukcję wyrazów podobnych i oblicz wartości liczbowe wyrażeń algebraicznych.:

c)
-13x+y+23x-20y+6................................
dla x= 0,02 i y = -³⁻₁₉ (trzy dziewiętnaste)........................
dla x= 0 i y = 1.................................

Do każdego trzeba zrobic rozwiązanie.!
Proszę pomóżcie bo ja tego wcale nie rozumiem...:/

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:34:01+01:00
C)
-13x+y+23x-20y+6................................
dla x= 0,02 i y = -³⁻₁₉ (trzy dziewiętnaste)........................
dla x= 0 i y = 1.................................
-13x+y+23x-20y+6=10x-19y+6
10x-19y+6=10*0,02-19*(-3/19)+6=0,2+3+6=9,2
10x-19y+6=10*0-19*1+6=0-19+6=-13
1 5 1
  • Roma
  • Community Manager
2010-01-21T20:46:25+01:00
-13x + y + 23x - 20y + 6 = dla x= 0,02 i y = - ³/₁₉
= -13*0,02 + (- ³/₁₉) + 23* 0,02 - 20 * (- ³/₁₉) + 6 = - 0,26 - ³/₁₉ + 0,46 + ⁶⁰/₁₉ + 6 = 6,2 + ⁵⁷/₁₉ = 6,26 + 3 = 9,2

-13x + y + 23x - 20y + 6 = dla x= 0 i y = 1
= -13*0 + 1 + 23*0 - 20*1 + 6 = 1 - 20 + 6 = - 13
1 5 1