Zadanie nie jest trudne. Chce tylko, zeby ktos mi je dokladnie rozpisal, mowiac co i jak. Prosze o uzywanie wzorow i tlumaczenie tego jak dla tumana :(
Wiec:
Do 200g 20-procentowego roztworu wodorotlenku sodu dodano 50g wody i 20g stalego wodorotlenku sodu. Oblicz stezenie procentowe otrzymanego roztworu.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:34:33+01:00
Ms- masa substancji
mr-masa roztworu
mw-masa wody
Cp - stezenie procentowe

mr=200g
Cp=20%

Cp=ms/mr*100%
ms=mr*Cp/100%
ms=200*20/100
ms=40g

mw=mr-ms
mw=200-40=160g

Nowe Cp:

ms=40g+20g=60g
mw=160+50=210
mr=ms+mw
mr=60+210=270g

Cp=ms/mr*100%
Cp=60/270*100
Cp=22,2%


:) licze na naj:)
2010-01-21T20:34:58+01:00
Ms - masa substancji
mr- masa roztworu
mw - masa wody
Cp - stezenie procentowe

mr = 200g
Cp = 20%

Cp = ms / mr*100%
ms = mr*Cp / 100%
ms = 200*20 / 100
ms = 40g

mw = mr - ms
mw = 200 - 40 = 160g

Nowe stężenie procentowe :
ms = 40g + 20g = 60g
mw = 160 + 50 = 210

mr = ms + mw
mr = 60 + 210 = 270g

Cp = ms / mr*100%
Cp = 60 /270*100
Cp = 22,2%
2010-01-21T20:48:24+01:00
X = stężenie
y = wodorotlenek sodu
z = woda

stężenie cechuje się wzorem: x = y/(y+z)

na poczatku mamy stezenie 20%, czyli dla 200g roztworu bedzie to:

y+z = 200g
x = 20%

czyli:

y = x(y+z)

y = 0,2 * 200
y = 40g

z = 200g - y
z = 160g

Następnie zwiększono z (ilość wody) o 50g oraz zwiększono y (ilość wodorotlenku sodu) o 20g

x1 = stężenie roztworu po dolaniu
y1 = ilość wodorotlenku sodu w roztworze po dolaniu
z1 = ilość wody po dolaniu

czyli:

x1 = y1/(y1+z1)
y1 = y + 20g
z1 = z + 50g

wnioskując:

y1 = 40g + 20g
z1 = 160g + 50g

y1 = 60g
z1 = 210g

podstawiając do wzoru:

x1 = 60/(210+60)
x1 = 60/270
x1 = 0,22(2)
x1 = 22,(2)%

Czyli nowe stężenie wynosi 22,(2)%

Chyba dość dobrze wytłumaczyłem?? ;)