Pan Jan miał krzaki róż posadzone w dwóch rzędach. Gdy przesadził 25% krzaków z pierwszego rzędu do drugiego, to w obu rzędach było po tyle samo krzaków róż. Jaki był przed posadzeniem stosunek liczby krzaków w rzędzie pierwszym do liczby krzaków w rzędzie drugim?

2

Odpowiedzi

2010-01-21T20:37:50+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:54:26+01:00
Skoro po przesadzeniu jest po 50% w obydwu rzedach,a przesadzono 25% z pierwszego do drugiego to przed przesadzeniem w 1 rzedzie bylo:
50%+25%=75%
a w drugim
50%-25%=25%

a to jest taki stosunek

75:25
skracam przez 25 i to daje:

3:1

mam nadzieje ze pomoglam:))