Odpowiedzi

2010-01-21T20:41:51+01:00
MH2O= 2g/mol + 16g/mol
1mol H2O= 18g
5moli H2O= xg

1mol/5moli = 18g/x
x= 5mol * 18g/1mol
x=90g
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:42:09+01:00
MH₂O = 2*1 + 16 = 18g/mol

1 mol------------ 18g
5 moli----------- xg
x= 5moli *18g/1 mol [ mole skracasz zostają gramy ] = 90g
odp: Masa próbki wynosi 90g.
2010-01-21T20:43:47+01:00
Masa H₂O - 2*1+16= 18g/mol (z układu okresowego)
czyli 1 mol - 18g
5moli = 90g H₂O

Odp. Próbka zawiera 90g H₂O :)