1) Jak obliczyc prędkość średnia z jaka poruszalo sie cialo znajac przebyta przez cialo droge i czas trwania ruchu?
2)Jak obliczyc droge przebyta w okreslonym czasie przez samochod poruszjacy sie z okreslona predkoscia srednia?
3)Co oznacza zerowa wartosc przyspieszenia(opoznienia)?
4)Czym charakteryzuja sie ruchy:jednostajny,przyspieszony,opozniony?
potrzebuje tego na dzisiaj jeszcze :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-21T20:40:21+01:00
1. V=s/t (prędkość=droga/czas)
2. s=Vt (droga=prędkość*czas)
3. a=0m/s2, tzn. że ruch jest jednostajny
4. jednostajny - ma stałą prędkość
j. przysp. - ma stałe przyspieszenie
j. opóźniony - ma stałe opóźnienie
3 5 3
2010-01-21T20:41:14+01:00
1) Vsr=s calk/t calk
2)s=Vr*t calk
3)Jeśli a=0 to oznacza, ze cialo porusza sie ruchem jednostajnym.
4)w ruchu jednostajnym przyspieszenie wynosi zero, w ruchu przyspieszony przyspieszenie jest dodatnie i cialo z kazda sekunda zwieksza swoja predkosc, natomiast w ruchu opoznionym przyspiesznie zapisuje sie ujemnie (-a) i cialo hamuje..
4 3 4